December actie 2011 - Help de honden van ABYDA
Friends of Animals :: Algemeen :: Acties :: 2011
Pagina 1 van 2 • Deel •
Pagina 1 van 2 • 1, 2 
December actie 2011 - Help de honden van ABYDA
December actie
Help de honden van ABYDA aan een droog, warm onderkomen

De opvang/asiel van ABYDA is met de tijd al erg verbeterd. Het was een lege ruimte en er zijn muren opgemetseld, een tegelvloer is gelegd en het riool is aangesloten. Helaas was het geld toen op en met gekregen goederen tot aan een spiraalbed toe zijn hekken en deuren van gemaakt.
Het leek een prachtige oplossing te zijn zodat de honden veilig in hun kennel konden verblijven. Maar in de hekken en deuren zitten gaten, sluiten niet goed en met ijzerdraad is geprobeerd het te repareren. Honden ontsnappen door de gaten, springen over het traliewerk en de reutjes gaan met elkaar vechten.

Vele honden zijn hier van het slachtoffer geworden en we praten niet alleen over verwondingen maar over honden die het niet overleefd hebben.
De opvang heeft over een klein gedeelte een overkapping en om de honden toch een droog onderdak te geven zijn er zeildoeken en piepschuim platen op de kennels gelegd. Er kan niets zwaars op omdat de hekken niet sterk genoeg zijn. Helaas regent het ook in Spanje en wordt het ook koud. Voor de honden is het niet fijn meer leven in de kennels. Alles wordt nat, vies en de dieren hebben het deze maanden ontzettend zwaar.
De december actie is voor de honden van ABYDA om hun leefomgeving te verbeteren.
Sterkere, hogere kwaliteit hekken zodat de honden er niet meer door kunnen om bij elkaar te komen. Nieuwe stevige kenneldeuren die goed afsluitbaar zijn.
Een dak op de kennels zodat de honden altijd een droge plaats hebben en niet meer hoeven schuilen in een huisje als het regent. Er zijn niet eens genoeg huisjes voor de honden en een leeg gehaalde koelkast dient als schuiplaats voor de regen.

Met een dak op de kennels kunnen de honden er ook niet meer over en in een andere kennel terechtkomen.
De muren van de kennels zijn vies, smerig en niet schoon te krijgen. Als het onderste gedeelte van de muren betegeld wordt dan is dit hygiënischer en gemakkelijk te reinigen.

We praten niet over luxe verbeteringen aan de opvang maar over noodzakelijke verbeteringen die niet alleen de leefomgeving van de honden veraangenaamd maar hun leven kan redden.
Al deze verbeteringen zullen ongeveer € 2000,- kosten.
We weten dat het heel veel geld is maar we kunnen ze helpen door een startbedrag bij elkaar te krijgen zodat ze alvast kunnen beginnen met de verbeteringen aan het asiel.
Wij vragen uw hulp, uw steun zodat we de honden van ABYDA een veilige, warme leefomgeving kunnen geven. Het zijn verbeteringen waarvan veel dieren nu en in de toekomst, van kunnen genieten.
Help ons helpen, geef deze dieren ook de kans op een droog, schoon onderkomen
Wilt u een bijdrage leveren aan deze actie dan kan dat op:
bankrekeningnr 1084.44.112 t.n.v Friends of Animals te Vledder o.v.v december actie
Bedankt namens alle honden
Eindstand- € 2151,50 (incl aanvulling)
Onze sponsors hebben de donaties tot 1000 euro aangevuld met 50%. Een vrijwilliger van Foa wilde zo graag de honden van ABYDA een dak boven hun hoofd kregen en dat het streef bedrag van 2000 werd bereikt. De tussenstand stond op 1530 euro en ze besloot de donaties die vanaf dit bedrag binnen kwamen tot het benodigde bedrag van 2000 euro te verdubbelen.
Lieve mensen de steun die wij ontvingen was hartverwarmend, zoveel dierenvrienden hebben een donatie gedaan zodat de honden een warme, droge asiel kunnen krijgen.
Mariana van ABYDA vertelde me dat ze elke dag het volgde en het bedrag zag groeien en groeien en ze hun blijdschap niet op konden. De steun die zij hebben gekregen is voor hen ongelooflijk. Ze hebben geen woorden er voor dat zoveel mensen hun honden wilden helpen. Hun dank is ontzettend groot en ze zijn zo verschrikkelijk blij dat ze nu een dak boven het asiel kunnen maken.
Niet alleen zullen de honden ervan genieten maar ook alle vrijwilligers. Mariana gaf aan dat elke keer zij straks het asiel binnenkomen en zien dat de honden lekker droog en warm zijn, zij de pijn in hun hart niet meer hoeven voelen dat de honden altijd in de kou zaten en nat waren.
ABYDA kan materiaal kopen en kunnen aan de slag zodat de honden deze winter heerlijk droog kunnen liggen met een dak boven hun hoofd,
Als er nog enige twijfel was of het wel zin heeft te helpen...de druppel op de gloeiende plaat? Dit geeft aan dat wij daadwerkelijk het verschil uit kunnen maken hoe de dieren daar leven. Dat onze steun wel degelijk zin heeft en wij daar de dieren een beter leven kunnen geven.
Dankzij jullie lieve dierenvrienden konden we dit doen, kan ABYDA nu een dak boven het asiel maken en niet alleen wij maar alle vrijwilligers van ABYDA en vooral de honden willen jullie uit het diepst van hun hart bedanken voor jullie steun.
Laatst aangepast door Harriet op di 17 jan - 21:08; in totaal 19 keer bewerkt

Harriet- Admin
- Aantal berichten: 5162
Leeftijd: 44
Re: December actie 2011 - Help de honden van ABYDA
Ja ik ga doneren, overduidelijk dat ze hulp nodig hebben.

hansm- Aantal berichten: 105
KIJK dat is nou een SUPER ACTIE....50% van de sponsors extra....dank je wel sponsors
Ik ga meteen overmaken!

sannie- Aantal berichten: 451
Geweldig
!!! € 50 wordt dus € 75.
Ga het morgen overmaken. Mooie kerstgedachte om op deze manier toch weer wat dieren te kunnen helpen.
!!! € 50 wordt dus € 75.
Ga het morgen overmaken. Mooie kerstgedachte om op deze manier toch weer wat dieren te kunnen helpen.
Nicole van Boeckel- Aantal berichten: 7
JAAAAAAAAAAAAAAAA we gaan goed lieve mensen
Kom op...50% betalen de sponsors EXTRA bij wat wij overmaken....nog 2 weken...ik hoop
dat we het halennnnnnn

ik hoop dat ik nog voor de kerst kan storten!!!!!1ik doe wel mee!!!!!!

nature03- Aantal berichten: 276
Leeftijd: 54
ahhhhh lieve mensen ik ben helemaal blij....nog een klein beetje en we hebben het gehaald!!
super echt waar en bedankt, ik ben heel blij voor de honden van ABYDA

Ja wordt echt al mooi bedrag ik hoop ook dat de 2000,- gehaald wordt, dat zou top zijn.

Echt, ik wou dat ik op dit moment kon helpen, maar dat gaat me op dit moment gewoon niet lukken:( tegen de tijd dat ik wel kan helpen is de decemberactie alweer voorbij:(
meiskeee- Aantal berichten: 54
heb net gestort! mn geld was er nog niet!!! maar anders is het te laat pffffff.

We hebben de € 2.000,00 gehaald.
Ik heb het bedrag wat nog nodig was overgemaakt.
Ik heb het bedrag wat nog nodig was overgemaakt.

Diana Vlaardingen- Aantal berichten: 22
Leeftijd: 48
Echt cool vindt ik het dat het bedrag gehaald is, ik hoop dat de verbeteringen/verbouwing mooi en gaaf worden.
Top dit soort kort lopende acties voor speciale dingen
Top dit soort kort lopende acties voor speciale dingen

jaaaa was mn bijdrage toch nog op tijd!!!!! mooi maken daar t asiel!!!!!

Harriet- Admin
- Aantal berichten: 5162
Ik juich even mee wat geweldig

Yvonne1958- Aantal berichten: 421
Pagina 1 van 2 • 1, 2 
Similar topics» Actie - Reactie spel
» HuisWerk Vrijdag 10 December