Khatuai - Maart 2011 - Vangnet voor de wilde katten

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Khatuai - Maart 2011 - Vangnet voor de wilde katten

Bericht  Harriet op di 22 maa - 0:05

Op dit moment zijn er ontzettend veel zwerfkatten en het is de periode waarin veel poezen krols zijn. Josefine wil graag deze katten vangen zodat ze ze kan laten steriliseren.
Helaas laten deze poezen zich niet gemakkelijk vangen en de vangkooien gaan ze niet in.
Er is heerlijk vlees in gelegd maar de vangkooien mijden ze.

Josefine heeft 3 poezen kunnen vangen en al laten steriliseren maar de overige poezen krijgt ze niet te pakken.
Josefine wil heel graag een vangnet zodat ze de poezen kan vangen.

Dit vangnet kost 200 euro en dit is ontzettend veel geld mede omdat Josefine ook alle kosten van de sterilisaties nog krijgt. Het geld voor een net heeft ze niet en ze vroeg onze hulp.

De enige manier om de katten populatie terug te dringen is door de dieren te laten helpen maar dan moeten ze wel eerst gevangen worden.
Jacqueline kwam met een super mooi bericht dat we Josefine mochten mailen dat ze een vangnet kon kopen want Jacqueline doneerde de onkosten voor deze net.
Josefine kon het niet geloven toen ik haar mailde en stond sprakeloos en was dolblij en kon haar geluk niet op.

Josefine vroeg me of ik namens haar Jacqueline wou bedanken voor deze prachtige donatie en ze stuurt nog foto’s als het net is gekocht en houdt ons op de hoogte over de wilde katten.

Laatst aangepast door Harriet op di 17 jan - 21:29; in totaal 2 keer bewerkt

Harriet
Admin

Aantal berichten: 5162
Leeftijd: 44

Terug naar boven Go down

Re: Khatuai - Maart 2011 - Vangnet voor de wilde katten

Bericht  ria en frits op ma 11 apr - 19:14

GEWELDIG
Nu kunnen de katers en poezen geholpen worden en komen er geen nieuwe zwervertjes bij.
Zo wordt veel onnodig dierenleed voorkomen.
Helemaal

ria en frits

Aantal berichten: 203
Leeftijd: 57

Terug naar boven Go down

Bericht  Yvonne1958 op ma 11 apr - 19:21

Ja helemaal geweldig

Jacqueline 35 35 35 35 38

Yvonne1958

Aantal berichten: 421
Leeftijd: 54

Terug naar boven Go down

Vangnet voor de zwerfkatten

Bericht  petra-elly op ma 11 apr - 22:18

Super jacqueline

96

petra-elly

Aantal berichten: 1096
Leeftijd: 47

Terug naar boven Go down

Bericht  Harriet op zo 8 mei - 12:12

En toen begon het echte werk en Josefine ving de eerste kat.
Ze vertelde "oh ik was zo nerveus dat ik het net niet uit de transportbox kreeg"
Maar dit maakte niet uit, de kat is naar de dierenarts gebracht en daar kon het net gemakkelijk verwijderd worden.

Josefine is dolblij met het vangnet en dat het werkt laten deze foto's zien.

Harriet
Admin

Aantal berichten: 5162
Leeftijd: 44

Terug naar boven Go down

Vangnet

Bericht  Ingrid op za 28 mei - 23:40

Hallo,

Ik ben net nieuw op dit forum, maar ik las dit stukje over het vangnet, en dat de vangkooi niet werkt? Ik vraag me af hoe dat kan, want ik heb een paar jaar met de zwerfkatten in Nederland gewerkt en de vangkooi was een ideaal middel om de zwerfkatten met zo min mogelijk stress te vangen.

Mag ik vragen wat de procedure is? Wat voor kooi is het? Hoe wordt er gevoerd en gevangen? Wat voor vervoersboxje wordt er gebruikt? En dan bedoel ik vooral de voorkant (dus het deurtje)...Zit er nog een deurtje in, of is het deurtje vervangen door een schuifje wat omhoog gaat, waardoor de vervoersbox veel beter aansluit op de vangkooi, als die tenminste ook een schuifje heeft.
Is het vervoersboxje enigszins verstevigd aangezien een zwerfkat in nood, zo tekeer kan gaan dat een gewoon vervoersboxje een risco kan zijn, waarbij de kat kan ontsnappen.

Kortom, ik ben dus heel nieuwsgierig naar de vangkooi, het vervoersboxje en hoe er gevangen wordt.

Groet,

Ingrid

Ingrid

Aantal berichten: 1

Terug naar boven Go down

Bericht  Jacqueline op di 12 jul - 7:53

Hoe gaat het nu met deze groep zwerfkatten? Zijn ze inmiddels gevangen?
Ben heel benieuwd of het vangen met het vangnet voor de andere katten ook goed is verlopen.

Jacqueline

Aantal berichten: 597

Terug naar boven Go down

Bericht  Khatucai op di 26 jul - 16:15

Hallo

i wanted tell you that the net is fantastic, with other cats also is well, only the small problem when you catch the cat with the net and put in the box, it's a bit difficult separate the cat of the net inside the box, so i try to not take out until i'm in a sure place, for the other things it works very well, we have captured some cats more with the net, even i was thinking in buy other becuase one of them can be use for a friend and i can use the other one to more quickly.

Ingrid, the tramp in cage also is good, but there are some cats that it's impossible that come into the cage or in a box, so we use the net for difficult cats.

Thanks
Josefina

Khatucai

Aantal berichten: 24

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

- Similar topics

Permissies van dit forum: